A Marketing és Üzleti Kommunikáció Tanszék munkatársai nevében köszöntjük honlapunkon!
 

A 21. század első két évtizede jelentős kihívások elé állította a vállalkozásokat: egyes szektorokban a pénzügyi-gazdasági válság és a fogyasztás visszaesése, míg más szektorokban az egyre erősödő, gyakran globális verseny nehezítette meg helyzetüket. Kijelenthető, hogy a marketing kulcsszerepet játszott – és játszik még ma is – mindezen kihívások kezelésében. Bebizonyosodott, hogy bár hajlamosak vagyunk a marketing értékteremtő erejét alulértékelni, a pénzügyi menedzsment, az üzemeltetés irányítása, a könyvelés és az egyéb üzleti funkciók nem tudnak sikeresek lenni, ha a vállalat termékei és szolgáltatásai iránt nem mutatkozik kellő kereslet ahhoz, hogy az nyereséget termelhessen. 

Más szóval: a vállalat túlélése és sikere a legtöbb esetben a megfelelő marketingkészségeken is múlik.  

A folyton változó gazdasági környezetben, változó feltételek mellett nagy szükség van olyan szakemberekre, akik a marketing tevékenységein keresztül –  szorosan együttműködve más vállalati funkciókkal – hozzájárulnak a gazdaság értékteremtéséhez, a vállalatok munkahelyteremtő képességéhez, társadalmi felelősségvállalásához.

A Tanszék oktatóinak célja kettős: egyrészt az elméleti, módszertani alapok átadásával olyan biztos és időtálló tudás biztosítása, mely segítségével a hallgatók mind a saját vállalkozásuk marketingjét, mind más vállalatok marketingjének menedzselését magas színvonalon lesznek képesek elvégezni. Másrészt a gyorsan változó környezeti kihívásoknak megfelelően olyan gyakorlati tapasztalat átadása és készségfejlesztés, mely segítségével komplex piaci problémákat tudnak megoldani, akár hazai, akár nemzetközi környezetben, változó makro-és mikrogazdasági kontextusban is. 



Dr. Jenes Barbara 
tanszékvezető, egyetemi docens