2022-12-11 08:45

Hogyan változtatta meg a Viagra a gyógyszermarketinget? Mit tehet a marketing az oltásért? Mire épül az 50 felettieknek szóló óvszermarketing? Mi az az abortuszturizmus? Mi a sikeres egészségügyi kampányok tízparancsolata? Dr. Katona Norbert a Neumann János Egyetem docense, a Marketing Döntéshozók Klubjának vezetője és Dr. Szabó Rita Healthcare Marketing & PR specialista hiánypótló kézikönyvbe foglalta az egészségügyi marketing és public relations összes fontosabb témakörét.  

Az egészségügyi termékek előállítása és a szolgáltatásnyújtás az utóbbi években több ok miatt is egyre inkább látókörbe került, így ennek a szektornak a marketing és kommunikációs tevékenysége is kiemelt szakmai figyelmet kap – írja a kiadvány ajánlásában Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke. Az egészség kétségtelenül hívószó lett, és egyre több területre kiterjed - régóta hiányzott már egy olyan könyv, amely mindezt rendszerezett módon tárgyalta volna. Bár a marketing és a PR alapelvei mindenütt ugyanazok, az egészségügy sajátosságai megkívánják, hogy önállóan foglalkozzunk vele e vetületben: hiszen itt még a marketingmix, a 4P is más. Míg például a klasszikus termékmarketingben a 4P a product (termék), price (árképzés), place (értékesítési hely), promotion (kommunikáció), addig az egészségügyi marketingben a 4 kiemelt elem: patients (páciensek), professional health care administrators (szakmailag felkészült egészségügyi szervezők), policy makers (szabályozók és döntéshozók) és promotion (kommunikáció) – emeli ki a könyv szakmai lektora, az előszó szerzője Dr. habil Papp-Váry Árpád, az MMSZ alelnöke.

Az online marketingkommunikációs eszközöknek kiemelt figyelmet szentelnek a szerzők: megismerhetjük, hogy mi a fogyasztók mára alapvetővé vált elvárása az online térben, milyen közösségimédia-eszközöket érdemes használnunk és hogyan, vagy éppen hogyan kell kezelni, ha egy krízissel szembesülünk. Mindemellett arra is nagy hangsúlyt fektetnek az írók, hogy bemutassák, mekkora szerepe van az employer brandingnek, azaz a munkaadói márka építésének, valamint a munkavállalókkal, az egészségügyben dolgozókkal való eredményes és partneri kapcsolatnak. A könyv ugyanakkor nemcsak pusztán a közelmúlt és a jelen kihívásaira keresi a választ, hanem a jövőbe is mutat, ahol már a digitális orvoslás mellett megjelennek például a metaverzum lehetőségei is.

Az esettanulmányok, valamint a marketing és a PR ismert szakembereivel készített interjúk számtalan ötlettel, jó vagy intő példával mutatnak irányt, felölelve az egészségügy minden területét, beleértve a kórházakat, magánklinikákat, praxisokat, gyógyszercégeket, gyógyszertárakat, kiegészítő szolgáltatókat, illetve az alapítványokat és betegszervezeteket.

A Medicina Kiadó gondozásában megjelent könyv kedvezménnyel itt rendelhető meg, online.